Jeśli kierowca nie reaguje, wycieraczki zużywają się i odbijają się od szyby zamiast gładko przesuwać się po szybie. Wtedy słychać charakterystyczny trzask. Możesz sprawdzić, czy ramiona wycieraczek prawidłowo dociskają wycieraczki. Ale w większości przypadków grzechotka jest sygnałem, że należy wymienić nowe pióro wycieraczki.
Na ich zużycie wpływają nie tylko warunki pogodowe, ale również użytkowanie pojazdu. Na przykład sposób, w jaki obchodzimy się ze szkłem. Brudne o każdej porze roku, są jak pumeks do wycieraczek. Dlatego warto zwracać uwagę na czystość okien, nie zapominając również o wycieraniu włosia.
Zimą wycieraczki wymagają specjalnego traktowania – zwłaszcza gdy jest mróz. Nawet drapanie szyb jest dla nich szkodliwe. Podczas czyszczenia okien z szronu i lodu wyciągamy szybę. Po pierwsze zmniejsza widoczność, ponieważ rysy rozpraszają promienie świetlne. Po drugie, zwiększa zużycie gumy wycieraczki.
Widzisz, że za oknem jest mróz i napadało śniegu na twój samochód. Bogatszy o wiedzę z tego poradnika wiesz, że nie musisz się męczyć ze skrobaniem. Używasz spryskiwaczy zaraz po podgrzaniu auta za pomocą włączenia silnika. Po napsikaniu preparatu zmywasz porostu pozostałość po rozpuszczeniu się napadanych substancji. Wtedy masz o 100 procent lepszą widoczność.
Spryskiwacze są podstawą do dobrego zachowania szyb w samochodzie. Niektórzy zalecają uruchomienie silnika zamiast skrobania, otwierania dopływu powietrza do szyb i czekania na samoczynne odmrożenie szyb. Jedyne, że zgodnie z zaleceniami producentów samochodów, należy od razu uruchomić samochód po uruchomieniu silnika. W ten sposób oszczędzamy paliwo i układ napędowy.
Źródło: motofakty